Ruilen of retourneren
U kunt uw bestelling zonder kosten retourneren bij ons in de winkel of via PostNL of Bpost. Let op: Na ontvangst heeft u 14 dagen om de producten te retourneren of om aan te geven dat u van de koop afziet. Na die melding heeft u dan nog 14 dagen om het product terug te sturen.
De gemaakte kosten voor het retour sturen van uw pakket, de postzegel, zal door ons worden vergoed. Wij vragen u daarom uw pakket zelf te frankeren als Standaard pakket en af te geven bij een postkantoor of pakketpunt van PostNL of Bpost. Uiteraard kunt u de producten ook via een andere vervoerder retourneren, dan zijn de kosten wel voor u. Het bedrag zal vervolgens worden teruggestort op uw rekening.
Als u uw bestelling wilt terugsturen naar Linnenmode kunt u het volgende adres gebruiken:
t.a.v. linnenmode
t.a.v. linnenmode
Neuenhauser Str. 125
48527 Nordhorn
-Na ontvangst heeft u 14 dagen om de producten te retourneren of om aan te geven dat u van de koop afziet. Na die melding heeft u dan nog 14 dagen om het product terug te sturen.
- Met kassabon of ander bewijs van aankoop.
- De originele kaartjes en labels zijn nog indien redelijkerwijs mogelijk aan het artikel bevestigd.
- Het artikel is compleet, niet gebruikt, niet gedragen of beschadigd (bij eventuele schade, kunnen wij kosten in rekening brengen. Indien er onnodige schade aan het product is ontstaan, dan kunnen wij deze waardevermindering in rekening brengen)
- In geval van schade of waardevermindering brengen wij deze kosten bij u in rekening.
- Het artikel zit, indien redelijkerwijs mogelijk, nog in de originele productverpakking.
- Retour sturen voor maatwerk is niet mogelijk.
- Verzilverde cadeaubonnen kunnen niet geretourneerd worden.
Retour via de winkel
Daarvoor dient u het aankoopbewijs dat bij uw bestelling zat mee te nemen. Bij de retourname ontvangt u een ontvangstbewijs. Heeft u betaald met creditcard, dan wordt het aankoopbedrag teruggestort. Wanneer u via iDeal heeft betaald ontvangt u het aankoopbedrag terug in contanten.
Het is mogelijk om een artikel direct om te ruilen bij ons in de winkel. Wanneer u een andere maat of kleur wenst, kunt u het ontvangen artikel retourneren volgens de hierboven beschreven procedure. Vervolgens kunt u naar wens een vervangend artikel bestellen.
Garantie
Om u als klant nog meer vertrouwen te geven, zit op al onze producten een standaard fabrieksgarantie en tevens een wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene moet doen wat men er redelijkerwijs van mag verwachten. Zo weet u zeker dat het product wat u besteld ook voldoet aan de verwachting. De fabrieksgarantie doet hierbij geen afbreuk aan de wettelijke garantie.
Herroepingsrecht
U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen.
De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag voor verkoopovereenkomsten: waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt.
Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons Linnenmode.nl V.O.F., Passage 54, 3431 LR te Nieuwegein, Telefoon- en Faxnummer: +31 (0) 30 604 60 16, [email protected] via een ondubbelzinnige verklaring (bv. schriftelijk per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen van uw beslissing de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht.
Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.
Modelformulier voor herroeping (dit formulier alleen invullen en terugzenden als u de overeenkomst wilt herroepen)
Aan:
LINNENMODE V.O.F
Raadstede 60
3431 HA Nieuwegein
[email protected]
Ik/Wij* deel/delen* u hierbij mede, dat ik/wij* onze overeenkomst betreffende de verkoop van de volgende producten: [aanduiding product]* de levering van de volgende digitale inhoud: [aanduiding digitale inhoud]* de verrichting van de volgende dienst: [aanduiding dienst]*, herroep/herroepen*
Besteld op*/ontvangen op* [datum bestelling bij diensten of ontvangst bij producten]
[Naam consumenten(en)]
[Adres consument(en)]
[Handtekening consument(en)] (alleen wanneer dit formulier op papier wordt ingediend)
* Doorhalen wat niet van toepassing is of invullen wat van toepassing is.
Gevolgen van de herroeping
Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht.
Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.
U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken.
Wij zullen de kosten van het terugzenden van de goederen voor onze rekening nemen. U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en het werking van de goederen vast te stellen.
Uitsluiting herroepingsrecht
Het herroepingsrecht is uitgesloten voor:
- Gepersonaliseerde producten zoals artikelen op maat.
- Dekbedden en kussens, waarvan de verzegeling na levering is verbroken. Deze producten zijn namelijk om redenen van hygiëne niet geschikt om te worden teruggezonden wanneer de verzegeling is verbroken.
Klachten?
Bent u niet tevreden over het product of onze service? Kunt u ons bereiken per email via [email protected]. Wij nemen vervolgens binnen 48 uur contact met u op voor een passende oplossing. U kunt ook telefonisch +31 (0) 30 460 16 contact met ons opnemen. Probleem nog niet opgelost? Dien dan uw klacht/ geschil in bij de Geschillencommissie van Thuiswinkel. Ga voor meer informatie naar www.sgc.nl. Tevens kunt u tercht bij het Europese online geschillenplatform (ODR) http://ec.europa.eu/consumers/odr/.